ZASOLENI 2012
MÓJ DOM
GRAND PRIX 4. SOLANIN FILM FESTIWAL 2012
NAJLEPSZY FILM KINA PROFESJONALNE 4. SOLANIN FILM FESTIWAL 2012
Rok produkcji: 2012
Reżyseria: Magdalena Szymków
Czas: 29 min.
OPIS FILMU:
Dwie kobiety, jeden dom. Paradoksy historii wpisane w intymną opowieść Polki i Niemki. Losy równoległe splecione wojną.
Kto jest najeźdzcą, represjonowanym, winnym, a kto ofiarą? Narracja wspomnień i obrazów jest płynna jak granice wojny na jej peryferiach. Rytuały codzienności i detal są językiem opowieści. Tradycyjna dokumentacja i eksperymentalne przetwarzanie archiwaliów w impresji o wysiedleniach.
O REŻYSERZE:
Filmografia:
2009 – „Archiwistka”, Mistrzowska Szkoła Reżyserii Filmowej A.Wajdy, 3’
2012 – „Mój dom”, Wajda Studio, Pomerania Film, Vezfilm, 28’
12 I 1/2
NAJLEPSZY FILM KINA LUBUSKIE 4. SOLANIN FILM FESTIWAL 2012
Rok produkcji: 2011
Reżyseria: Olga Kałagate
Czas: 20 min.
OPIS FILMU:
Kuba i Jędrek są sąsiadami i przyjaźnią się, odkąd sięga ich pamięć. Choć mają dopiero po 12 lat, przeprowadzka jednego z nich na inne osiedle staje się impulsem do wspomnień i podsumowań. Ale także – do snucia planów na przyszłość.
O REŻYSERZE:
25-letnia studentka V roku reżyserii filmowej na WRiTV UŚ Katowice.W ramach szkolnych etiud tworzy krótkie fabuły i dokumenty w większości dotykające tematyki dziecięcej. Prywatnie interesuje się również filmem animowanym - m.in współpracuje ze studentką animacji ze szkoły filmowej w Łodzi Aleksandrą Brożyną, razem zrobiły docenione animacje pt. Bulba i Bulba - włos .
Za dokument 12 i 1/2 zdobyła główną nagrodę na festiwalu filmowym Drzwi w Gliwicach/2011/ oraz nagrodę publiczność - Dzikiego Żubra na ŻubrOFFce w Białymstoku/2011/
CZŁOWIEK Z REKLAMÓWKĄ
NAJLEPSZY FILM KINA NIEZALEŻNEGO 4. SOLANIN FILM FESTIWAL 2012
Rok produkcji: 2012
Reżyseria: Jakub Polakowski
Czas: 22 min.
OPIS FILMU:
Tytułowy bohater to Edward Nożycoręki postkomunistycznej Polski. Ostentacyjnie inny i oporny na wszelkie trendy, idzie przez życie z oldscoolową reklamówką w ręku, a za jego plecami znajomi, rodzina i styliści przez wszystkie przypadki odmieniają słowo obciach. To nie tylko komediowa opowieść o nonkonformiście, ale i o naszym kraju - miejscu, gdzie niewinny zachwyt nad kolorowym światem Zachodu zmienił się z czasem w zblazowane pozerstwo.
TAKI TYP PTACTWA
NAJLEPSZY FILM KINA NIEZALEŻNEGO 4. SOLANIN FILM FESTIWAL 2012
Rok produkcji: 2011
Reżyseria: Małgorzata Goliszewska
Czas: 12 min.
OPIS FILMU:
"One muszą być mocne! Wtedy wytrzymają." - podkreśla pan Zygmunt z czerwonej budki. Ta budka to jego sklep, siedzi w niej codziennie od 10:00 do 20:00. W budce są warzywa, owoce i wszelkie produkty spożywcze, a oprócz tego... gołębie w ogromnych ilościach. Pan Zygmunt karmi je, rozmawia z nimi i na każdym kroku podkreśla jakie są wyjątkowe. Wielu ludzi, którzy odwiedzają czerwoną budkę, nie chce wcale nic kupić, a tylko pogawędzić z panem Zygmuntem lub rzucić chlebek gołębiom, bo "u siebie" się wstydzą.
O REŻYSERZE:
Małgorzata Goliszewska, rocznik 1985, studentka kierunku Multimedia na Akademii Sztuki w Szczecinie i jednocześnie słuchaczka kursu dokumentalnego w Szkole Wajdy. W 2011 zrealizowała swój debiutancki dokument: Ubierz mnie.
PoLOVAnie
NAJLEPSZY FILM KINA NOWEJ FORMY 4. SOLANIN FILM FESTIWAL 2012
Rok produkcji: 2012
Reżyseria: Zuzanna Dąbrowska
Czas: 5 min
OPIS FILMU:
PoLOVAnie to film animowany pełen zabawnych spostrzeżeń na temat klubowego życia. Jest to jej film dyplomowy i pierwszy film prezentowany szerszej publiczności.
O REŻYSERZE:
Urodziła się w 1985 roku w Poznaniu, gdzie dorastała i została. Magistra zdobyła studiując grafikę projektową na Poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych, a w tym roku została również absolwentką animacji na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Czynna zawodowo. Zimą łapie promieniowanie elektromagnetyczne monitora spędzając dnie i noce na projektowaniu, latem promienie słoneczne. Fanka geniuszu Mrożka i Antonisza.
ZGRZYT
NAJLEPSZY FILM KINA NOWEJ FORMY 4. SOLANIN FILM FESTIWAL 2012
Rok produkcji: 2011
Reżyseria: Michał Mróz
Czas: 15 min.
OPIS FILMU:
Film lalkowy, animowany poklatkowo. Opowiada historię robota, który nie może odnaleźć się w fabrycznym społeczeństwie, które opiera się na rytmicznej pracy. Dramatyzmu całości dodaje muzyka sonorystyczna i efekty dźwiękowe.